Direct naar hoofdmenu / zoekveld
Home / Nieuws en publicaties / Persberichten / Juli 2012 / Raad van Toezicht LangeLand Ziekenhuis benoemt Interim bestuurder

Raad van Toezicht LangeLand Ziekenhuis benoemt Interim bestuurder

De Raad van Toezicht van het LangeLand Ziekenhuis heeft met ingang van 30 juli de heer dr. Jan Willem Brinkman tijdelijk benoemd als lid van de Raad van Bestuur naast bestuursvoorzitter Max Visser.

Brinkman heeft als opdracht gekregen een extra impuls te geven aan de rendementsverbetering van het ziekenhuis en tevens de zakelijke portefeuille te behartigen.

Jan Willem Brinkman vervulde, na een jarenlange carrière bij de krijgsmacht, uiteenlopende interim-opdrachten als bestuursvoorzitter van diverse ziekenhuizen. De heer Brinkman bekleedt verschillende maatschappelijke bestuursfuncties en geeft regelmatig voordrachten over leiderschap en verandermanagement. In 2006 promoveerde hij aan de Universiteit van Tilburg op een onderzoek naar een nieuw besturingsconcept voor het Nederlandse ziekenhuisstelsel.

De Raad van Toezicht en de Bestuursraad van het LangeLand Ziekenhuis zijn ingenomen met de komst van Jan Willem Brinkman en wensen hem veel succes.

Jan Willem Brinkman

Uitgelicht