Haga Ziekenhuis

Veelgestelde vragen

Op deze pagina zijn de meest gestelde vragen verzameld over afspraken maken en het patiëntportaal Mijn LangeLand. Wordt uw vraag op deze pagina niet beantwoord? Neemt u dan contact met de polikliniek waar u behandeld wordt.

Veelgestelde vragen

  • Het ziekenhuis wijzigt uitsluitend uw afspraak wanneer de door u geselecteerde arts plotseling verhinderd is op het door u geselecteerde tijdstip. We streven ernaar dit zo ruim mogelijk van tevoren bij u kenbaar te maken, zodat u er zo min mogelijk door verrast wordt. U ontvangt van ons schriftelijk bericht over de gewijzigde afspraak. Daarnaast wordt de wijziging direct zichtbaar in uw afsprakenoverzicht. Komt de nieuwe afspraak u niet uit, dan kunt u deze opnieuw wijzigen.  

  • Ja, het internet-afsprakensysteem is veilig. Er is veel aandacht besteed aan het veiligstellen van uw gegevens. Deze toepassing maakt bovendien gebruik van een beveiligde internetverbinding. Pogingen om misbruik te maken, worden door het ziekenhuis geregistreerd. Mocht, om welke reden dan ook, door vreemden om uw wachtwoord worden gevraagd, geef dit dan niet, maar houd dit altijd privé. Medewerkers van het ziekenhuis zullen u nooit om uw wachtwoord vragen.

  • De artsen, verpleegkundigen en overige medewerkers van het LangeLand Ziekenhuis hebben toegang tot uw gegevens, voor zover dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van hun functie. Zij hebben allen een geheimhoudingsplicht.

  • U kunt zelf uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres wijzigen. Wilt u dit nu doen? Ga dan naar mijn instellingen in Mijn LangeLand. Zie de video hieronder voor een instructievideo waarin dit is uitgelegd.

    Uw overige gegevens kunt u alleen in het ziekenhuis wijzigen bij de inschrijf-/registratiebalie of de polikliniek waar u een afspraak heeft. Voorafgaand aan uw afspraak met de specialist dient u uw gegevens daar te laten aanpassen.

     

  • Ja, dat kan. Wij sturen u standaard vijf dagen van tevoren een herinnering aan uw afspraak naar het door u opgegeven e-mailadres en drie werkdagen van te voren een SMS. Wilt u uw e-mailadres controleren of e-mails uitschakelen? Ga daarvoor naar 'mijn instellingen' in de Mijn LangeLand omgeving.

     

  • Een verwijzing wordt door uw huisarts in het patiëntportaal gezet. U kan de verwijzing vervolgens zelf inplannen door te klikken op de door u gewenste datum en tijd. Een afspraak kunt u maken zonder verwijzing. Het gaat vaak om controle of vervolgafspraak met uw arts.

  • Het kan zijn dat de planbare periode bij de betreffende polikliniek (bijna) vol zit. U kan in dit geval contact opnemen met de polikliniek. Klik hier voor een overzicht met de telefoonnummers van onze poliklinieken.