;
Denk hierbij aan acute benauwdheid, ernstig bloedverlies, hartinfarct, bewusteloosheid en ernstige ongevallen.
U kunt 24 uur per dag terecht bij de spoedeisende hulp (SEH) van het LangeLand Ziekenhuis op de Toneellaan 1.
Voor hulp en medicijnen buiten kantoortijden:
Toneellaan 1
2725 NA Zoetermeer
Postbus 3015
2700 KJ Zoetermeer
info@llz.nl
Europaweg 151
2711 ER Zoetermeer
info.huidkliniek@langeland.nl
8 september 2022
Maandag 5 september is het LangeLand Ziekenhuis gestart met een digitaal loket. Een centraal punt voor alle patiënten die vragen hebben over digitale middelen. Er zijn immers steeds meer apps, websites en portals. En lang niet alle patiënten kunnen daar goed hun weg in vinden.
Persoonlijk geholpen
Het digitale loket is een fysieke stand in de centrale hal van het ziekenhuis. Deze wordt 5 dagen per week bemenst door medewerkers en vrijwilligers. Zij hebben kennis van de digitale middelen die wij hier inzetten. Denk aan het patiëntportaal, Beter Dichtbij of gezondheidsapps. Patiënten worden direct geholpen met installeren van applicaties, een keuze maken voor een PGO of problemen met inloggen. Complete ondersteuning om onze patiënten digitaal wegwijs te maken.
Digitale drempels
Het LangeLand Ziekenhuis geeft patiënten als een van de eerste ziekenhuizen in Nederland inzage in hun medische gegevens. Dat verloopt via een PGO (Persoonlijke Gezondheidsomgeving) app. Hiermee kunnen patiënten via een beveiligde verbinding medische gegevens ophalen. Registreren voor een PGO vergt de nodige digitale know-how. Ook bij het nemen van die drempels helpen de medewerkers van het digitaal loket graag.
PGO check je zo!
Tegelijk met de feestelijke opening van het loket, werd de ‘PGO check je zo!’ actie gelanceerd. Hiermee worden patiënten en medewerkers bewust gemaakt van PGO’s. Wat daar de voordelen van zijn en hoe het best in het zorgproces.
Meer weten over PGO’s? Bekijk de informatiepagina op onze website.