;

Bel 112 bij een levensbedreigende situatie

Denk hierbij aan acute benauwdheid, ernstig bloedverlies, hartinfarct, bewusteloosheid en ernstige ongevallen.

Acute hulp: belt u eerst uw huisarts

U kunt 24 uur per dag terecht bij de spoedeisende hulp (SEH) van het LangeLand Ziekenhuis op de Toneellaan 1.

Voor hulp en medicijnen buiten kantoortijden:

Poliklinieken

Het LangeLand Ziekenhuis beschikt over uitgebreide poliklinische faciliteiten voor onderzoeken en behandelingen waarvoor geen opname in het ziekenhuis nodig is.

Afspraak maken

Wanneer uw huisarts u verwijst naar een specialist, dan ziet deze u op de polikliniek. Daar bespreekt de specialist uw klachten en kan hij of zij verder onderzoek aanvragen of een behandeling starten. Hiervoor heeft u wel een verwijzing nodig van uw huisarts of andere verwijzer.

Wanneer de huisarts een digitale verwijzing aanlevert, krijgt u van het ziekenhuis een uitnodiging voor een afspraak op de polikliniek thuisgestuurd. Heeft u een verwijsbrief van uw huisarts gekregen? Dan is het nodig om zelf een afspraak te maken. Belt u hiervoor met de polikliniek of maak online uw afspraak.

Let op: Als u geen verwijsbrief van uw huisarts of specialist kunt overhandigen of wanneer uw arts geen digitale verwijzing aan het ziekenhuis heeft aangeleverd, zal uw zorgverzekeraar de nota niet vergoeden. Heeft u geen verwijzing, neem dan contact op met uw huisarts of behandelaar.

Wilt u een afspraak maken voor een van de volgende poliklinieken:

  • Cardiologie
  • Mond-, kaak- en Aangezichtschirurgie
  • Endoscopie

Dit hoeft u niet zelf te doen. U wordt hiervoor binnen enkele dagen tot een week gebeld door een van onze collega’s. Bent u na een week nog niet gebeld? Neem dan alstublieft even zelf contact op met de polikliniek, om te controleren of alles goed is gegaan.

Inschrijven

Bezoekt u het ziekenhuis voor de eerste keer als patiënt?  Dan kunt u zich inschrijven bij de registratiebalie. Dit vindt u in de gang rechts van de hoofdingang, voorbij de receptie (route 10). U krijgt daar een afsprakenkaart, voorzien van uw gegevens en een barcode. Deze barcode is nodig om uw gegevens snel op te zoeken en af te drukken op alle formulieren die noodzakelijk zijn voor onderzoek en/of de behandeling.

Om u in te kunnen schrijven neemt u de volgende documenten mee:

  • Geldig verzekeringsbewijs
  • Geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingendocument)

Zijn uw gegevens gewijzigd of is uw afsprakenkaart vóór april 2010 gemaakt? Laat deze dan veranderen bij de registratiebalie.

Buitenland

Bent u de afgelopen twee maanden behandeld en/of opgenomen geweest in een buitenlands ziekenhuis of een andere zorginstelling in het buitenland? Meldt u dit dan als u belt om een afspraak te maken. Het kan namelijk zijn dat u ongemerkt een bacterie bij u draagt, die ongevoelig is voor bepaalde antibiotica. Het LangeLand Ziekenhuis wil voorkomen dat deze bacterie zich in het ziekenhuis verspreidt.

Melden op de polikliniek

Bij uw bezoek aan de polikliniek meldt u zich altijd eerst bij de assistente. Zij vertelt u vervolgens waar de wachtruimte zich bevindt en kan u informatie geven over het verloop van het spreekuur. Het team van specialisten en assistentes streeft ernaar om alle patiënten op tijd te ontvangen. Helaas lukt dit niet altijd vanwege onvoorziene omstandigheden (bijvoorbeeld een spoedgeval). De assistente zal u hierover tijdig informeren.

Vragen voor de specialist

Het is belangrijk dat u de specialist duidelijk kunt vertellen wat uw klachten zijn. Daarom is het handig om thuis uw gesprek alvast voor te bereiden. U kunt bijvoorbeeld uw gezondheidsklachten alvast duidelijk omschrijven en uw vragen noteren, zodat u tijdens het gesprek niets vergeet. Dit helpt de specialist bij het maken van de juiste diagnose en u hoeft zich achteraf geen zorgen te maken dat u iets vergeten bent te vermelden.

Medicatieoverzicht

Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk dat u bij iedere afspraak die u in het LangeLand ziekenhuis heeft een Actueel Medicatie Overzicht bij zich heeft.

Voorlichtingsmateriaal

U kunt op de polikliniek altijd vragen om aanvullend voorlichtingsmateriaal, of de gegevens van een patiëntenvereniging.

Tijdig afzeggen

Het kan gebeuren dat u niet in staat bent uw afspraak op de polkliniek na te komen. Wij verzoeken u dringend uw afspraak tijdig af te zeggen, minimaal 24 uur van tevoren. Wij kunnen dan in uw plaats een andere patiënt helpen. En zo helpt u ook de wachtlijsten zo kort mogelijk te houden.

Als u uw afspraak via internet heeft gemaakt, dan kunt u deze op dezelfde manier afzeggen. U kunt met de polikliniek bellen om de afspraak te verzetten. De poliklinieken zijn iedere werkdag telefonisch bereikbaar van 08:00 uur tot 16:30 uur. U vindt de nummers hieronder.

Let op: Indien u niet tijdig afzegt, kunnen wij het landelijk vastgestelde wegblijftarief in rekening brengen.

Telefoonnummers poliklinieken

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Logo Langeland

Het LangeLand Ziekenhuis gebruikt cookies om de site (beter) te laten werken.

Voor het verzamelen en analyseren van informatie over het gebruik van de website maakt het LangeLand Ziekenhuis gebruik van zogenaamde ‘cookies’. Een cookie is een klein bestandje dat met pagina’s van een website wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. De cookie laat toe dat uw browser vervolgens wordt herkend bij herhaald bezoek aan een website.

Het LangeLand Ziekenhuis gebruikt cookies voor de volgende doeleinden:

  • om de website goed te laten functioneren. Bijvoorbeeld door uw taalinstellingen of uw ingevulde (persoonlijke) gegevens op te slaan.
  • om het gebruik van de LangeLand Ziekenhuis website te kunnen analyseren.

Het LangeLand Ziekenhuis gebruikt de met behulp van cookies verzamelde informatie niet voor een ander of commercieel doel.

Lees meer informatie over dit onderwerp.