;
Denk hierbij aan acute benauwdheid, ernstig bloedverlies, hartinfarct, bewusteloosheid en ernstige ongevallen.
U kunt 24 uur per dag terecht bij de spoedeisende hulp (SEH) van het LangeLand Ziekenhuis op de Toneellaan 1.
Voor hulp en medicijnen buiten kantoortijden:
Toneellaan 1
2725 NA Zoetermeer
Postbus 3015
2700 KJ Zoetermeer
info@llz.nl
Europaweg 151
2711 ER Zoetermeer
info.huidkliniek@langeland.nl
Zo maakt u een afspraak bij onze poliklinieken
Goed om te weten: zonder verwijzing vergoedt uw zorgverzekeraar de kosten niet.
Digitaal/telefonisch of fysiek
De druk op de zorg neemt toe. Zo heeft het LangeLand ook te maken met uitval van personeel door het coronavirus. Toch streeft het LangeLand ernaar om de poliklinische zorg zoveel mogelijk door te laten gaan. Daarom vinden de afspraken waar mogelijk digitaal of telefonisch plaats, en waar nodig op de kliniek.
Verandert uw afspraak of gaat deze niet door? Dan ontvangt u zo spoedig mogelijk bericht van ons. Belt u ons? Dan kán het zijn dat de wachttijd aan de telefoon langer is dan u van ons gewend bent. Onze excuses daarvoor. Weet dat we er alles aan doen om u zo snel en zo goed mogelijk te helpen.
Wilt u meer weten over uw bezoek en corona? Kijk dan bij de veelgestelde vragen over corona.
Inschrijven
Bezoekt u het ziekenhuis voor de eerste keer als patiënt? Dan kunt u zich inschrijven bij de Registratiebalie. U heeft daar de volgende documenten voor nodig:
Ouders moeten ook voor hun minderjarige kinderen over een geldig legitimatiebewijs beschikken als ze naar het ziekenhuis komen. Dit geldt vanaf de geboorte, gezien er in de zorg geen leeftijdsgrens voor identificatieplicht is. Zijn uw gegevens of die van uw kind gewijzigd of is uw afsprakenkaart vóór april 2010 gemaakt? Laat deze dan aanpassen bij de Registratiebalie.
Buitenland
Bent u de afgelopen twee maanden behandeld of opgenomen geweest in een buitenlands ziekenhuis of een andere zorginstelling? Meld dit dan als u belt om een afspraak te maken. Zo kan het zijn dat u ongemerkt een bacterie bij u draagt, die ongevoelig is voor bepaalde antibiotica. We willen voorkomen dat deze bacterie zich in het ziekenhuis verspreidt.
Vragen voor de specialist
Om u zo goed mogelijk te helpen, is het belangrijk dat u de specialist duidelijk kunt vertellen wat uw klachten zijn. Zo is onze tip om uw vragen van tevoren vast op te schrijven. Lees nog meer tips om u goed voor te bereiden op een gesprek met uw arts.
Medicatieoverzicht
Om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen, is het belangrijk dat u bij iedere afspraak een Actueel Medicatie Overzicht bij zich heeft.
Tijdig afzeggen
Het kan gebeuren dat u niet in staat bent uw afspraak op de polikliniek na te komen. Wij verzoeken u dringend uw afspraak tijdig af te zeggen, minimaal 24 uur van tevoren. Dat kan telefonisch. Zegt u niet op tijd af? Dan kunnen wij het landelijk vastgestelde 'wegblijftarief' in rekening brengen.